Danske virksomheder, foreninger og organisationer inviteres med i Tour de France-fejringen
Restauranten, hotellet, butikken – alle kan være med, når verdens største cykelløb skydes i gang på dansk jord til sommer. Københavns Kommune og Dansk Erhverv har i dag lanceret det grafiske univers, City Dressing Toolkit, til udsmykning af Tour-festen på tværs af hele Danmark.
Tour de France kommer til Danmark fra den 1. juli til 3. juli 2022, og det skal fejres med et brag af en gul folkefest i verdens bedste cykelby, København, og i resten af landet.
Københavns Kommune har i samarbejde med den franske løbsorganisation, A.S.O., udviklet et grafisk City Dressing-univers af produkter med alt fra plakater, beachflag og folieklæb til butiksvinduer, til postkort og roll-ups til hotel-lobbyen, som alle virksomheder, hoteller, butikker m.fl. i hele Danmark nemt og helt gratis kan dykke ned i og folde ud i deres Tour-udsmykning.
”Det skal i den grad fejres, når verdens største cykelløb kommer til verdens bedste cykelby. Derfor håber vi, at rigtig mange virksomheder, foreninger og organisationer vil benytte sig af muligheden for at være med til Tour-fejringen, så vi får et brag af en gul folkefest på tværs af hele landet”, siger overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) og bestyrelsesformand i Grand Départ Copenhagen Denmark.
I samarbejde med Dansk Erhverv lancerer Københavns Kommune og det nationale Grand Départ-sekretariat City Dressing Toolkittet til et webinar, hvor der gives inspiration og information om, hvordan virksomheder kan engagere sig og bruge det kreative univers.
Dansk Erhvervs adm. direktør Brian Mikkelsen ser frem til at få de danske virksomheder med om bord i Tour-eventen:
”Touren bliver en ny kæmpe folkefest, ligesom vi så det med EM sidste sommer. Her blev byerne klædt i rødt og hvidt – og i år bliver det i gult, grønt og prikket. Touren giver kæmpe eksponering til hele landet, og det skal vi selvfølgelig gøre vores bedste for at udnytte med stemningsskabende oppyntning. Toolkittet gør det nemt og enkelt for alle virksomhederne at være med. Vores turisme og oplevelseserhverv har i den grad været ramt her under corona, så vi skal selvfølgelig gribe alle chancer for at vise, at Danmark er verdens bedste land at besøge og drive virksomhed i,” siger Brian Mikkelsen.
Den franske løbsorganisation, A.S.O., håber, at de danske virksomheder, foreninger, hoteller, restauranter og andre vil tage godt imod City Dressing Toolkittet:
”I juli 2022 byder et af verdens bedste cykellande, Danmark, og verdens bedste cykelby, København, velkommen til verdens største cykelløb. Tour de France er meget populær i Danmark, og det er vigtigt for os, at alle kan tage del i fejringen af denne unikke begivenhed: Grand Départ Copenhague Denmark 2022. Vi glæder os til at se København og hele landet klædt i Tour de France-farver for at byde de bedste ryttere i verden velkommen”, siger løbsdirektør for Tour de France, Christian Prudhomme.
Kommentarer